wtorek, 9 czerwca 2015

230. WSPOMNIENIA W KOLORZE SEPII


WYDAWNICTWO: Nasza Księgarnia
DATA WYDANIA: 10 września 2014
LICZBA STRON: 448
ISBN: 9788310125521
 
 
 
Joanna ma ciężki okres w życiu. Traci pracę i rozstaje się z narzeczonym. Mimo to stara się znaleźć pozytywne strony swojego życia. Spotyka się z przyjaciółkami, udziela się w domu kultury, ale też próbuje trochę odpocząć. Gdy siostra Joanny rodzi długo wyczekiwane dziecko ta wpada na genialny pomysł. W prezencie dla malucha stworzy drzewo genealogiczne. Dzięki temu zagłębia się w historię swojej rodziny. Odnajduje bardzo dużo pamiątek i dokumentów, o których nikt z rodziny nawet nie miał pojęcia.
Chociaż książka nie zbiera pochlebnych opinii mnie ona się bardzo podobała. Fajne jest to, że akcja powieści toczy się w dwóch przestrzeniach czasowych. Autorka niezwykle sprawnie przenosi czytelnika z jednego okresu w drugi. Książkę czyta się szybko, napisana jest przystępnym i lekkim językiem.
We „Wspomnieniach w kolorze sepii” czytamy o poszukiwaniu siebie i swojego miejsca na ziemi. O miłości i przyjaźni. O tym jak ważne są więzi rodzinne, wsparcie w trudnych chwilach. Opowieść o Joannie ma w sobie dreszczyk emocji i nutkę tajemniczości. To dodaje smaczku tej powieści.
Książkę tę czytałam z wielką przyjemnością. Mogłam się przy niej zrelaksować i przez chwilę przenieść się w czasy, które darzę wielkim sentymentem.  

Za możliwość przeczytania książki dziękuję WYDAWNICTWU NASZA KSIĘGARNIA 

 

10 komentarzy:

  1. Mam na półce, ale bardzo zniechęciły mnie negatywne recenzje, choć po Twojej jestem pełna nadziei i skłonna wyciągnąć po nią łapę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie książki i z chęcią bym tę przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam ją w bibliotece, ale jakoś mnie do niej nie ciągnęło, ale teraz chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię jak akcja toczy się w dwóch przestrzeniach czasowych, książkę z chęcią przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię dlatego z niecierpliwością czekam na następny tom

      Usuń
  5. Jak wiadomo, ile czytelników tyle opinii. Polscy autorzy mimo wszystko piszą dobrze, a nawet jeśli czasem zdarzy się gorsza pozycja, można to po prostu przemilczeć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja milczę ale czasem piszę też negatywne opinie. Ja mimo tych negatywnych czytam książki niepolecone. Zazwyczaj zaskakują mnie na plus.

      Usuń