środa, 9 kwietnia 2014

181. ZAMORDOWANI


WYDAWNICTWO:FILIA
DATA WYDANIA: 23 października 2013
LICZBA STRON: 344
ISBN: 9788363622343
 
 
 

Książka „Zamordowani” to prawdziwa gratka dla miłośników historii. Przeczytamy w niej o spiskach i ostatnich chwilach przed śmiercią, a nawet o samej śmierci najbardziej znanych postaci. Mnie bardzo zaskoczyły okoliczności śmierci Juliusza Cezara i Henryka II Walezjusza.  I tylko o nich napiszę, resztę będziecie musieli przeczytać sami.
Cezar mimo ostrzeżeń i próśb udaje się na posiedzenie Senatu gdzie podczas obrad zostaje zaatakowany Zostaje bestialsko zasztyletowany, a ostateczny cios zadaje mu jego najbliższy przyjaciel.
Henryk II Walezjusz ostrzegany przez wszystkich przed jakobinami nie zachowuje dostatecznych środków ostrożności. Zgadza się na prywatną audiencję jednego z nich. Zostaje ugodzony nożem w momencie, gdy oddaje się poranny ablucjom.
Jean – Christophe Buisson napisał rewelacyjną książkę. Z niezwykłą precyzją ukazuje nam okoliczności życia i śmierci tak znamienitych osób jak: Robespierre, Mikołaj II Romanow, Indira Gandhi, cesarzowa Sissi czy Nicolae i Elena Ceausescu.
Dla mnie ta książka to prawdziwy rarytas. Nie ukrywam, że interesują się historią i polityką. Ta książka mile mnie zaskoczyła. Dowiedziałam się faktów, o których do tej pory nie miałam pojęcia. Autor o bardzo ważnych rzeczach pisze w sposób lekki, snuje opowieści, które chce się czytać. Nie są to suche fakty z datami i tyle. Niektóre opowieści są wręcz bajkowe „Zamordowani” to lektura, która niejednego zaskoczy. Może posłużyć do urozmaicenia czasem nudnych lekcji historii. Młodzież lubi dyskutować na tematy niezwiązane z lekcją. Bardzo przyjemnie czytało mi się „Zamordowanych”. Zabrakło mi w niej jedynie zdjęć, ale to da się nadrobić.
Polecam z całą stanowczością. Nie powinno jej zabraknąć na żadnej półce.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję WYDAWNICTWU FILIA.

 

2 komentarze:

  1. To książka stricte historyczna, czy bardziej popularno - naukowa? Zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. To książka idealna dla mojego męża, a i ja do niej z ciekawością zajrzę.

    OdpowiedzUsuń