czwartek, 31 stycznia 2013

94. SPRZEDANA



WYDAWNICTWO: AMBER
DATA WYDANIA: wrzesień 2012
LICZBA STRON: 320
ISBN: 978-83-241-4350-4
 
„Sprzedana” to bardzo poruszająca autobiografia młodej dziewczyny imieniem Sophie.
Dowiadujemy się, że jej dzieciństwo nie było usłane różami. A to za sprawą ojca, który nienawidził swoich dzieci i robił wszystko by ich upokorzyć, upodlić, zniszczyć. Wreszcie matka postanowiła odejść od męża. Wtedy rodzina złapała oddech. Sophie podjęła pracę, poznała znajomych, przyjaciół. Jednym z nich był Kas, Albańczyk, który przebywał w Anglii tylko na chwilę. Kas i Sophie wymienili się numerami telefonów. Zaprzyjaźnili się do tego stopnia, że dziewczyna mu bezgranicznie ufała. Gdy Kas wyjechał często do siebie smsowali. Wreszcie Sophie pojechała w odwiedziny do niego tylko na weekend. Gdy chciała wrócić do domu chłopak pokazał swoją drugą twarz. Zabrał jej paszport i zażądałby Sophie została prostytutką na ulicy. Miała pracować by spłacić jego długi. I ona robiła to: co noc wychodziła na ulicę a gdy nie zarobiła odpowiedniej kwoty była bita, wręcz katowana przez swojego „opiekuna”. Czy wyrwała się z tego piekła, a jeśli tak to jak jej się to udało? Przeczytajcie i przekonajcie się sami.
Zastanawia mnie jedno. Czy człowiek może mieć aż tak wyprany mózg, że działa jak robot? Przecież ta dziewczyna miała tak wiele sposobności do ucieczki, do szukania pomocy a mimo to nie zrobiła tego. Potulnie wracała do oprawcy bez słowa sprzeciwu.
Sięgając po tę książkę spodziewałam się może trochę pikantnych szczegółowa okazało się, że takowych nie ma. Za to książka jest dość przewidywalna, momentami nawet nudna. Wkurzała mnie Sophie ze swą naiwnością, która pobiegła za pierwszym lepszym, który prawił jej komplementy. Czy dziewczyny naprawdę są aż takie głupie?
„Sprzedana" wywołuje bardzo dużo emocji, często sprzecznych ze sobą. Myślę, że powinna przeczytać ją każda dziewczyna i potraktować ją jako przestrogę. Ale czy to ostrzeżenie zadziała? Szczerze wątpię. Przecież non stop słyszy się o różnych przypadkach mimo ciągłych przestróg.
Książka ta jest dla mnie przeciętna, czasem miałam ochotę ją po prostu odłożyć. Ale później pomyślałam zatrzymam ją dla córki by przeczytała kiedyś jako przestrogę dla siebie.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję WYDAWNICTWU AMBER.


4 komentarze:

  1. Z jednej strony powieść wydaje się ciekawa, a z drugiej trochę mnie zniechęciłaś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem po lekturze tej książki i właśnie się zastanawiam nad recenzją. Szczerze mówiąc to też miałam okazję ją odłożyć. Były też takie chwile, gdy się zastanawiałam: jak to możliwe dlaczego Sophie nie uciekła? dlaczego była taka głupia. Książka trudna, bo nie wystarczy ją przeczytać żeby zrozumieć.
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń