wtorek, 26 kwietnia 2016

256. ÓSMY KOLOR TĘCZY


WYDAWNICTWO: Videograf
DATA WYDANIA: 15 luty 2016
LICZBA STRON: 276
ISBN: 9788378354727




Liliana straciła wzrok pięć lat temu w wyniku wypadku samochodowego. Straciła też matkę. Od tego momentu zamknęła się w sobie, jej całym światem były dom i szkoła. Bała się bywać w innych miejscach. My Lilianę spotykamy w momencie gdy od wypadku mija pięć lat. Ma przyjaciół, w miarę poukładane życie, przygotowuje się do matury. Z dnia na dzień jeden z nauczycieli rezygnuje. Na jego miejsce przychodzi Tomek – kolega ze studiów siostry Liliany. Uczy dziewczynę fizyki w dość niekonwencjonalny sposób. Od tej pory życie Liliany zmienia się o 360 stopni.

Cieszę się, że dane mi było przeczytać tę książkę. Niesie ona ze sobą dużą dawkę emocji. Mówią, że to literatura dla młodzieży, ale ja się z tym nie zgadzam. Ja z prawie 40 na karku pochłonęłam tę książkę w oka mgnieniu. I bardzo długo zastanawiałam się, co o niej napisać, bo nie mogłam znaleźć odpowiednich słów. Zresztą do tej pory nie jestem pewna czy to, co piszę w pełni oddaje to, co czułam czytając „Ósmy kolor tęczy” ale spróbuję.
To wspaniała książka o przyjaźni i miłości, które przezwyciężają wszystko, nawet kalectwo, a także pokazują jakie życie może być piękne. O wychodzeniu z mroku, o powolnym zdobywaniu zaufania. O tym, że pierwsze wrażenie może mylić i że warto dać komuś drugą szansę.
Książka ta jest lekko tajemnicza. Wzrusza, wywołuje czułość i uśmiech na twarzy. Sprawia, że długo po przeczytaniu jej chodzi się zamyślonym.  Przyznam szczerze, że bardzo poruszyła mnie ta książka i przerosła mnie. Ciągle brakuje mi słów żeby o niej napisać.
Dzięki tej książce przekonujemy się, że warto czekać, bo zawsze po burzy wychodzi słońce.
Trzeba przeczytać bezwzględnie. Obok niej nie można przejść obojętnie.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Videograf.

6 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę, było mi po niej bardzo trudno zebrać myśli. Naprawdę dobra i emocjonująca przygoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie brakowało słów, nie wiedziałam co napisać w recenzji :)

      Usuń
  2. Coś czuję, że mocno zapadnie Ci w pamięć. Ale czuje, że i mnie się spodoba, więc będę jej wypatrywać w bibliotekach. ;)

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń