poniedziałek, 21 października 2013

148. WYSPA Z MGŁY I KAMIENIA



WYDAWNICTWO: MG
DATA WYDANIA: 31 lipca 2013
LICZBA STRON: 288
ISBN: 9788377790977
 
Julia ma dość swojego życia. Zmęczona jest pracą jako lekarz – anestezjolog w szpitalu. Męczy ją to, że wykorzystywana jest przez córkę do opieki nad dziećmi w zamian nie słysząc zwykłego dziękuję. Na dodatek przed chwilą skończyła długoletni związek i jest w rozsypce. Julia kieruje się impulsem. Pewnego dnia postanawia zrobić coś tylko dla siebie. Sprzedaje swój cały majątek i wyjeżdża na Kretę gdzie kupuje dom. Córki nie pochwalają jej wybryku. Liczyły przecież na zyski z kamienic, planowały wakacje, zakupy zupełnie nie myśląc o matce. A poza tym kto zajmie się wnukami. Tylko zięć wspiera Julię i utwierdza o słuszności jej decyzji.
Niestety na wyspie Julia tez nie ma lekko zaaklimatyzować się. Ma dziwnych sąsiadów, którzy wystawiają ją na próbę i oceniają czy nadaje się na ich sąsiadkę. Bez ich akceptacji nie zamieszka tu. Na szczęście udaje się. Ale to jeszcze nie koniec. W jej domu mieszka dziwny, podejrzany mężczyzna, z którym nie może się porozumieć, bo nie zna tutejszego języka. Zwiedzając wyspę Julka trafia na wykopaliska archeologiczne. Wiąże się z nimi tajemnica z II wojny światowej. Kobieta zagłębia się w nią. I tu zaczyna się prawdziwa przygoda, w której jest i miłość i mroczna zagadka.
Książka „Wyspa z mgły i kamienia” trochę mnie zmęczyła. Jak wiecie ja lubię jak w książce jest dużo dialogów, jak jest dużo akcji. Tutaj jest strasznie dużo opisów historycznych, opisów miejsc i ludzi, przyrody, które ciągną się bardzo długo i nudzą. Brakowało mi dialogów, akcji mimo lekko zarysowanego wątku kryminalnego.
Z opisu książka zapowiadała się bardzo ciekawie. Niestety to literatura nie dla mnie. Przecież nie wszystko musi mi się podobać. Mimo wszystko zachęcam do przeczytania. Książka z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom historii. Polecam.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu MG.



4 komentarze:

  1. Z kolei mnie (jako chyba jednej z nielicznych) książka bardzo się spodobała. M.in. ze wzgledu na te opisy i historię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ją jakiś czas temu i mile ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O książce słyszałam jednak jak na razie nie jestem nią zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś miałam tę książkę w planach, ale teraz podobnych książek jest bardzo dużo i część z nich wydaje mi się atrakcyjniejsza (z opisu) np "Australijczyk w Italii", "Dom na Majorce", "Lato w Prowansji".

    OdpowiedzUsuń