piątek, 11 października 2013

145. OCALIŁA MNIE ŁZA


WYDAWNICTWO: Świat Książki
DATA WYDANIA:  28 sierpnia 2013
LICZBA STRON: 190
ISBN: 9788379430017
 
Angele – kobieta po pięćdziesiątce nie narzeka na swoje życie. Ma pracę, którą lubi, kochającego męża i córkę, a także ukochane wnuczki.
Pewnego dnia Angele zgłasza się do szpitala z ogromnym bólem głowy. Lekarze nie znają jego przyczyny. Postanawiają wprowadzić kobietę w stan śpiączki farmakologicznej, aby przeprowadzić niezbędne badania. Kobieta już się z niej nie wybudza. Po kilku dniach lekarze sugerują rodzinie odłączenie Angele od aparatury podtrzymującej jej czynności życiowe. Mąż organizuje pogrzeb, zamawia kwiaty. Nagle na twarzy kobiety pojawia się łza, którą zauważa jej córka. Od tej pory zaczyna się walka.
„Ocaliła mnie łza” to niezwykła opowieść, świadectwo kobiety, która była uwięziona we własnym ciele. Podczas gdy wszyscy myśleli, że Angele nie żyje ona była obudzona tylko nie potrafiła dać znaku nikomu choćby otwarciem oczu. Wszystko czuła, słyszała, była sprawna intelektualnie. Autorka opowiada jak ciężki czas przeżyła w śpiączce i przy rekonwalescencji, gdy musiała się uczyć wszystkiego od nowa. Pomagała jej przy tym rodzina. Przede wszystkim mąż, który był bardzo cierpliwy i wyrozumiały. Niestety nie wiemy, co on tak dokładnie czuł przechodząc przez to wszystko. A szkoda.
Z jednej strony książka wydaje się interesująca, trzyma w napięciu. Opowiada o kobiecie, która z niezwykłą determinacją próbuje wrócić do bliskich niemalże z zaświatów. I o rodzinie, która robi wszystko by ją odzyskać. O ich bezbrzeżnej miłości i oddaniu. Z drugiej strony zaś im dłużej tę książkę czytałam tym bardziej mnie nudziła. Nie potrafię ocenić tej książki. Ja odebrałam ją skrajnie. Z jednej strony mnie pochłonęła i niezwykle zaciekawiła by po chwili mnie zniechęcić i znudzić.
Niemniej jednak polecam książkę „Ocaliła mnie łza”. Jest ona dowodem na to, co czuje człowiek w śpiączce i może nas nauczyć jak z taką osobą postępować.


5 komentarzy:

  1. Raczej nie moje klimaty, więc spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś, teraz tego typu książki nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta lektura może być ciekawym doświadczeniem

    OdpowiedzUsuń
  4. Zmartwiłaś mnie tym końcowym zniechęceniem, bo książka wydaje się być ciekawa.
    Porusza problem, z którym się jeszcze w literaturze nie spotkałam, a przecież to historia prawdziwa.
    Jest to krótka książka, więc nie powinna nużyć :(

    OdpowiedzUsuń