piątek, 25 stycznia 2013

90. SKLEPY CYNAMONOWE



WYDAWNICTWO: MG
DATA WYDANIA: 24 STYCZEŃ 2013
LICZBA STRON: 256
ISBN: 978-83-7779-121-9
 
„Sklepy cynamonowe” to bardzo barwna opowieść o życiu zawartym w piętnastu opowiadaniach. Pełna metafor, ciekawych porównań, malowniczych opisów zwykłych rzeczy. Narratorem tych opowiadań jest syn, który opowiada głównie o swoim ojcu dziwaku. O jego dzikich zachowaniach, o jego szaleństwie. Śmiem przypuszczać, że cierpi on na pewnego rodzaju chorobę psychiczną objawiającą się w dziwny sposób. Niektóre opowiadania są takie kuriozalne, że zastanawiam się czy nie są czasem wymyślone.
„Sklepy cynamonowe” to zbiór opowiadań, w których tak naprawdę nic się nie dzieje. Nie ma prawie żadnej akcji oprócz wyjścia na spacer z matką i do teatru. Autor skupia się na opisie miasta, bardzo dużo czasu poświęca na kontemplowanie urody przyrody. Opisuje też przypadkowe zdarzenia i ludzi.
Będę szczera. Ta książka mnie bardzo zmęczyła. Nie potrafiłam jej zinterpretować. Miejscami łapałam się na tym, że nie wiem, co czytam. Mimo, że przeczytałam ją dość szybko gniótł mnie język, jakim ta książka została napisana. I w ogóle jakieś dziwne te opowiadania. Wydaje mi się, nie, ja wiem, że nie dorosłam do tego typu literatury. Spróbuję przeczytać jeszcze raz za dziesięć lat. Może inaczej ją odbiorę.
Co do wydania jestem bardzo mile zaskoczona. Piękna twarda oprawa, książka szyta. Opowiadania przeplatane są cudownymi rysunkami autora wykonanymi jak mi się wydaje węglem.
Polecam „Sklepy cynamonowe”, chociaż z góry uprzedzam, że nie jest to łatwa lektura. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Pani Dorocie i WYDAWNICTWU MG.

 

2 komentarze: