wtorek, 31 lipca 2012

42. TEŚCIOWĄ ODDAM OD ZARAZ



WYDAWNICTWO: PROZAMI
DATA WYDANIA: PAŹDZIERNIK 2011
LICZBA STRON: 216
ISBN: 978-83-932841-1-5

NOTA WYDAWCY:
"Teściowa potrafi zajść za skórę. Szczególnie nadopiekuńcza teściowa. Izabela opracowuje zatem chytry plan, jak się swojej teściowej zgrabnie pozbyć. Pomaga jej w tym przyjaciółka, Ama, która jeszcze nie wie, że wkrótce sama wplącze się w niezłe tarapaty. A to wszystko za sprawą ciotki nieboszczki, która przed śmiercią oddała do renowacji zabytkowy stolik, o który nagle dopominają się dziwne typy. Ama pragnie rozwikłać zagadkę, tym bardziej że chodzi przecież o jej rodzinę. Nie bez znaczenia jest też fakt, że śledztwo w sprawie śmierci ciotki i jej tajemniczego stolika prowadzi wielce przystojny prokurator…"

Temat teściowa kontra synowa to jak wiadomo temat rzeka. W książce Małgorzaty Kursy potraktowany jest humorystycznie.  Mamy tutaj aż trzy teściowe.
Izabela Łęcka ma teściową nadgorliwą i nadopiekuńczą. Niby pomaga Izie w dobrej wierze, a jednak zawsze coś wychodzi nie tak.
Wanda ma teściową, która wie najlepiej, co potrzebne jest dla syna i wnuka i ciągle udziela Wandzie Instrukcji.
Natomiast trzecia teściową to koleżanka po fachu, z którą [przyszły zięć radzi sobie niczego sobie.
„Teściową oddam od zaraz” to książka napisana z dużą dozą humoru. Bardzo szybko się ją czyta. Wartka akcja, super dialogi. Przeczytanie jej zajęło mi jedno popołudnie, które bardzo przyjemnie spędziłam. Wątek kryminalny dodaje szczypty tajemniczości a nawet pewnego rodzaju napięcia w oczekiwaniu na rozwój wypadków.
Książka idealna na lato, do walizki. Uśmiałam się przy niej do łez. Świetnie relaksuje, odpręża, pozwala na chwilę zapomnieć o wszystkich naszych problemach.
Za  możliwość przeczytania książki dziękuję autorce pani Małgorzacie Kursie.

6 komentarzy:

  1. a ja Ci powiem, że mam całkiem fajną teściową :) nie narzekam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od ponad 2 tygodni jestem mężatką, także wolę się nie wypowiadać ;) ale książkę i tak bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka cuuuudowna. Moja teściowa głęboko pod ziemią....A fajna babka była...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tej autorki "Tajemnica sosnowego dworku" i bardzo mi się podobała, na tą poluje, a moja teściowa jest super :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się książka bardzo podobało, :) w kolejce czekaj 'Tajemnica sosnowego dworku" :)

    OdpowiedzUsuń