czwartek, 26 stycznia 2012

1. Klub Matek Swatek


Klub Matek Swatek to moje pierwsze spotkanie z twórczością p. Ewy Stec. I nie rozczarowało mnie ono. Czytając tę książkę bawiłam się świetnie. Wręcz w niektórych momentach śmiałam się w głos budząc mojego męża ze snu.
Moim zdaniem jest to książka obyczajowa w której występuje wątek kryminalistyczny okraszony dużą szczyptą humoru. Tytułowy Klub prowadzą trzy kobiety w tym psychiatra, była pracownica wywiadu. Od czasu do czasu pomaga im wróżka stawiająca horoskopy.Ich działalność polega na dyskretnym swataniu młodych ludzi poprzez aranżowanie przypadkowych spotkań i sytuacji. Przy tym doskonale się bawią zapominając o tym że właśnie dopadła je menopauza. I tak czytamy o Matyldzie - przyjaciółce Anki, o wrednym dyrektorze szkoły, który okazuje się ... przeczytajcie same; o malarzu, który nie potrafi malować, o wnuczku, który wnuczkiem nie jest i o trupie w zamrażalce.
Wreszcie czytamy o trzydziestoparoletniej Ance, która wprowadza się do nowego mieszkania nawet nie przeczuwając że przyniesie jej ono tak wiele wrażeń. I o jej matce Beacie, która non stop ingeruje w życie córki. I właśnie Beata dzięki swojej przyjaciółce trafia do Klubu Matek Swatek aby znaleźć drugą połówkę dla Anki. I od tej pory następuje lawina dziwnych, a czasem i niebezpiecznych zdarzeń. Więcej nie napiszę. przeczytajcie sami. Powiem tylko, że polecam tę książkę dla kobiet w każdym wieku, które chcą oderwać się od szarej rzeczywistości.
Ja wiem, że do książek p. Ewy Stec jeszcze powrócę.

Klub Matek Swatek
Wydawnictwo Otwarte
Kraków 2011 stron 394

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz